"Demi masa. Sungguh manusia berada dalam kerugian, kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan kebajikan serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran."


atas keizinanMU ku terlahir..
atas kudratMU aku berdiri..
atas kebenaranMU akan ku genggam bara ISLAM ini..

ya rahman, ya rahim..

titipkanlah selaut kekuatan buat hambaMU yang lemah ini..
biar ke penjuru dunia, biar melangit musafirku...pasti ISLAM ku genggam rapi...

Wednesday, September 29, 2010

secret to get happiness....

walaupun hanya kamu yang pelik di situ, bersyukurlah dengan nikmatNYA

situation : post graduate talk

prof: u want to know the secret to get happiness??

student : yes!!!!!

prof : the secret is to be THANKFUL...thankful to everything u get..


tapi....

" sesungguhnya Allah mempunyai kurnia terhadap manusia tetapi kebanyakan manusia tidak bersyukur" (Al-Baqarah : 243)

" Sesungguhnya Allah benar-benar mempunyai kurnia yang dilimpahkan atas manusia, tetapi kebanyakan mereka tidak mensyukurinya." (Yunus:60)

" Sesungguhnya Kami menempatkan kamu sekalian di muka bumi dan Kami adakan bagi kamu di muka bumi itu sumber penghidupan. Amat sedikitlah kamu yang bersyukur. (al-A'raaf:10)

lumrah manusia....semakin banyak nikmat yang Allah limpahkan, semakin sedikit mereka yang bersyukur dengan nikmat Allah...semakin banyak kemewahan, kesenangan, kekuatan, yang dipinjamkan Allah, semakin jauh dan lalai manusia daripada mengingati DIA....dan mereka yang bersyukur itu adalah golongan ynag sedikit....adakah kita termasuk dalam golongan yang sedikit itu atau kita dalam golongan yang banyak.....

mari kita sama-sama renungkan...

dan lagi janji Allah

"Kerana itu, dan ingatlah kamu kepadaKu nescaya Aku ingat pula kepadamu dan bersyukurlah kamu kepadaKu dan janganlah kamu mengingkari nikmat-Ku" (Al=Baqarah :152)

"Sesungguhnya jika kamu bersyukur maka Aku akan menambah nikmat kepadamu, tetapi jika kamu mengingkarinya, maka pasti azabKU sangat pedih." (Ibrahim : 7)

wassalam..

No comments:

Post a Comment